נופש חורפי בעיר הדרומית – למה כדאי לטייל באילת בדצמבר

כאשר חושבים על חופשה באילת, מיד עולות בראשנו התמונות של חופי הים, הטיילת, אטרקציות מגוונות לילדים, אלמוגים, עומס של נופשים ומזג אוויר חם, מאוד חם!
בפעם האחרונה שהייתי באילת אי שם ביום כיפור 2012, נסעתי עם עפרי וזוג חברים לנופש הכל-כלול. רצינו חופש, רצינו להיות ביחד, ורצינו מקום להשתולל בו בבריכה ולשתות הרבה אלכוהול. היינו סטודנטים עניים, ודיל ליום כיפור היה זול ולעניין. אבל החום… הרג את עפרי, בן-זוגי אוהב החורף והטמפרטורות הנמוכות.
לקח לי 9 שנים ומגפת קורונה שלא נגמרת כדי לשכנע אותו לחזור איתי לנופש באילת, בהבטחה שהוא לא יסבול מחום. וכך, בחודש קיצי אחד, החלטנו להעביר את חג חנוכה הקרוב בעיר השמשית במקום בצפון הקריר.
מאז תחילת מגפת הקורונה לא היינו בחופשה, פחדנו לטוס לחו"ל והעדפנו לחכות, אז חיכינו. וחיכינו עוד קצת, וכך עברו שנתיים ולא טיילנו לא בחו"ל ולא בארץ, ואז החלטתי להיות אסרטיבית ולהציע לעפרי חופשה מהחלומות במקום שהוא הבטיח שהוא לא חוזר אליו – אילת!
התייעצתי עם חברה שבכל שנה נופשת באילת בחורף, אספתי המלצות מכל מי שביקר שם ב-9 השנים האחרונות, ושכנעתי אותו לסגור חופשה חורפית בהבטחה שנאכל טוב, נישן הרבה והכי חשוב – עפרי לא ימות מחום.

החודשים עברו, החופשה התקרבה ואיתה גם ההתרגשות, בכל זאת עברו מעל שנתיים מאז חופשתנו האחרונה (והיינו כל כך זקוקים לחופשה הזו ולמנוחה) ועכשיו אנחנו כאן, בפוסט המסכם לחופשת החורף השמשית שלנו באילת.
תהנו 😊

אז איך מגיעים לאילת?

מאחר ונסענו לחופשה של 5 ימים, ויש לנו רכב עם דלקן, לא חשבנו לרגע לקחת טיסה, אלא להפוך את המסע דרומה לאילת לרואד-טריפ. ערב לפני הנסיעה כבר נסענו לתל אביב לישון אצל משפחתי, וכך לחסוך לנו כמעט שעתיים מהנסיעה, וב-9 בבוקר יצאנו לדרך עם הספוטיפיי שלנו, שהיה מוכן לכל גחמה מוסיקלית שתיפול עלינו בנסיעה הארוכה.
בעבר טסנו לאילת לסופשבוע, נחתנו בחמישי ב-8 בבוקר והטיסה חזרה לתל אביב היתה בשעה 19:00, כך שבמקרה כזה אני לגמרי ממליצה על טיסות מאחר וזה אפשר לנו להיות באילת סופשבוע כמעט מלא. לא הרגשנו שהחופשה היתה קצרה מדי, ולכן לפי כמות הימים והיכולות הכלכליות שלכן, תעשו את החישוב שלכן ותבחרו באופציה המתאימה ביותר עבורכן וסגנון החופשה.

לינה

ישנם לא מעט מלונות באילת, דירות להשכרה, יחידות ועוד, מה שתרצו – אתן תמצאו.
אנחנו בחרנו במלון דן פנורמה בחדר משודרג ומרווח ועם נוף ללגונה, בתוספת של ארוחות בוקר במלון.
אוכל הוא לא הצד החזק שלי, ובמיוחד לא בבוקר, אבל המלון הפתיע אותי לטובה במבחר הרחב שהוא הציע – החל ממאפים, קורנפלקס וחביתות, ועד לפסטות ופיצות. בבוקר! אז גם אם באתן לארוחת הבוקר אחרי לילה לבן רווי באלכוהול – אתן יכולות למצוא מה לאכול ממש לפני שאתן קורסות לישון.
במלון תמצאו גם חנות בגדים ובוטיק יופי הנותן שירותי מספרה ולק ג'ל, אליו הגעתי כשנשברה לי הציפורן – וכך הצילו לי את החופשה. כמו שאומרים – זר לא יבין זאת 😉.
המלון היה בקרבת הטיילת, קניון מול הים ומבחר מסעדות, חנויות ומרכולים, כך שבימים הראשונים כלל לא הזזנו את הרכב והלכנו לכל מקום ברגל.
החיסרון של המלון הוא שאין לו חניון מספיק גדול עבור כל הנופשים שלו, ולכן החניה היא על בסיס מקום פנוי, ומחוץ לשטח המלון נאלצנו לשלם על חניה עם פאנגו.

אטרקציות

בזמן שאנחנו בחרנו לטייל רק באילת, אחותו של עפרי ומשפחתה נפשו בדרום הארץ בכמה מקומות, והצטרפו אלינו ליום כיף משפחתי. בחרנו בשתי אטרקציות המתאימות למשפחות וליום כיף עם אחייננו הסקרן בן השנתיים.

יום בנושא חיות ויצורי הים

התחלנו במצפה התת ימי, אליו ניתן להזמין כרטיסי כניסה מוזלים דרך לאומי גודיז בעלות של 59 ₪ לכרטיס, או דרך אשמורת לאנשי חינוך (גיסי ואני), כך שאם בידכן כרטיס עם הטבות – תבדקו מראש לפני הנסיעה מה ההטבות שברשותכן.
לאחר מכן המשכנו אל ריף הדולפינים, שהיה בילוי המשכי מתאים מאוד למצפה, ושם אכלנו צהריים במסעדת הריף.
אל ריף הדולפינים הכניסה מוגבלת לכמות אנשים מקסימלית וכרוכה בתשלום של 69 ₪ לאדם מבוגר, אלא אם קבעתן תור לאחת מהאטרקציות שיש לריף להציע, וביניהם שחייה וצלילה עם דולפינים, סתלבט על המים, ובמקרה זה הכניסה היא חינמית.
בילדותי זכיתי לשחות ולצלול עם הדולפינים, אך בביקור זה העדפתי רק ליהנות מהחוף הקסום, לשוטט במתחם הנעים, ולראות את הדולפינים באים להגיד לנו שלום. במתחם הריף תמצאו גם כמה טווסים המהלכים להם חופשי בין המבלים במקום, ומי יודע, אולי תמצאו איזו נוצה יפה למזכרת.

הגן הבוטני

את הגן הבוטני מצאתי בשוטטות מקרית באינטרנט. באתר הרשמי שלהם מצאתי מגוון תמונות ממתחם הגן הכולל גם יער גשם ומשתלה. מאחר ובתקופת הקורונה עפרי גילה את עולם הגננות, החלטתי שעל ביקור בגן הבוטני אנחנו לא מוותרים. וטוב שכך החלטתי.
את יומנו האחרון לחופשה התחלנו בגן הבוטני, וכבר בקופה קיבלו את פנינו עם הסבר קצר על המקום, נתנו לנו מפה ואמרו לנו שהסיור במקום לוקח שעה ורבע לפחות.
כזוג ללא ילדים לקח לנו בין 40 דקות לשעה, כולל עצירות בפינות חמד שבמקום, התרעננות ביער הגשם, וכמובן שחקרנו את מה שיש למשתלה להציע ולצלם קצת את המקום.
אמנם הסיור שלנו היה מהיר יותר ממה שנאמר, אך זה לא הפחית מההנאה שלנו מהמקום הקסום והירוק שגילינו.
באתר של הגן הבוטני תמצאו את כל האינפורמציה הנדרשת עבור המקום, אך רק אשוב ואציין את יער הגשם, ג'ונגל בלב המדבר עם ערפילי מים מרעננים הניתזים על המבקרים, ויוצרים תחושה של ביקור במקום עם מזג אוויר טרופי – בהחלט ריענון מהיובש הרגיל המאפיין את הדרום. (טיפ לבנות – אל תבואו עם פן)
האתר ממוקם קרוב לאיזור התעשייה בכניסה/יציאה מאילת, ועלות הכניסה היא 28 ₪ למבוגר. ממליצה בחום להגיע לביקור ולסיימו במשתלה, אם הגננות תפסה חזק גם אצלכם בבית.

מזרקה מוסיקלית

מי לא ביקרה בווגאס וזכתה לראות לפחות פעם אחת את מופע המזרקות של מלון הבלאג'יו? את המזרקות המפורסמות של הבלאג'יו ראיתי לראשונה אי שם בתחילת שנות ה-2000 בסוף הסרט של "אושן 11", ועד שלא ראיתי אותן מקרוב, לא הבנתי עד כמה זה מרשים. אז כששמעתי שבארץ יש את הגרסה הישראלית של המזרקות, ושהן חלק ממופע אור-קולי, הייתי חייבת לבדוק אותן בעצמי.
והמציאות היא שבישראל כמו בישראל, הכל קטן יותר ופחות מרשים. המזרקות היו נחמדות מאוד, והן כוללות 350 מתזים המגיעים לגבהים של 30 מטרים, לצלילי מוסיקה קלאסית ולחנים של סרטים קלאסיים בשילוב תאורה צבעונית.
אם כל ביקור בווגאס מחייב לראות לפחות פעם אחת את מופע המזרקות של הבלאג'יו, אז באילת זה לא חובה. זה נחמד אם יש לכם ילדים, וזו אטרקציה חינמית בקרבת הטיילת, אך לא תרגישו פספוס אם לא הספקתם לחוות אטרקציה זו, ולכן לא הייתי ממליצה לחובבות הלו"זים להכין לו"ז סביב הגעה מיוחדת למזרקה, במיוחד אם יש לכן הזמנה לארוחת ערב במסעדה שווה ומומלצת.

צילומי זריחה באילת

כחלק מההכנות לחופשה חיפשנו לוקיישנים לצילומי שקיעה, ותוך כדי שיטוט באינטרנט גילינו לוקיישן לצילומי זריחה. וכך, בבוקר השני לחופשה קמנו ב-5 בבוקר והלכנו לדרום הטיילת ללוקיישן שלא מצאנו, אך החלטנו לזרום, וכאשר השמש כבר החלה לבצבץ ולהעיר, עצרנו באחד החופים הריקים, צפינו בזריחה וצילמנו קצת בשביל הכיף. בכל זאת, את הזריחה הראשונה שאי פעם קמנו לכבודה צריך לתעד. ומה אני אגיד לכן? זו חוויה מרתקת לראות את אילת לפני שהיא מתעוררת. לחוות את השקט והדממה של השעה המוקדמת, השכיחו מאתנו שאנחנו נמצאים באחת הערים הכי מתוירות בארץ, שבתקופות השיא שלה הצפיפות כבר חונקת.
אז נכון, טעינו בדרך ולא הגענו לנקודת הלוקיישן שחיפשנו, אבל כל מקום לאורך הטיילת מבחינתי, איפה שניתן לראות קצת את הים האדום השקט לאור הירח או הזריחה, עם עפרי לצידי, זה מעולה מבחינתי.

איפה אכלנו?

אז בלוגרית אוכל אני לא, אלא ממש ממש רחוק מזה, ולכן אני לא אוהבת להמליץ על אוכל, אבל ההמלצות הבאות מבוססות לא רק על הרושם שלנו בלבד אלא של אנשים נוספים, מקומיים ותיירים, ולכן אני שמחה להמליץ על שתי מסעדות שגילינו באילת ואנו בהחלט נחזור אליהן בביקורנו הבא:
מסעדת פסטורי – מסעדה איטלקית מצוינת, ומכיוון שהיא ממוקמת מול המלון שלנו יכולנו ללכת אליה ברגל בכל יום ולהתענג עליה, אך מאחר ובאנו בתקופה תיירותית, היא היתה עמוסה בכל יום והיה צריך להזמין אליה מקום מראש. כמה מראש אתן שואלות? מומלץ לפחות יומיים מראש. אכלנו שם שני ערבים ברציפות, ולשניהם לא היה מקום במסעדה מלבד לשעה 18:00 המוקדמת. אם לא היינו עוברים ליד המסעדה כל יום (בגלל הקרבה אל המלון) לא היינו מאמינים, אבל המציאות היא שתמיד היה תור ארוך של אנשים שחיפשו שולחן, בכל שעה של היום שעברנו לידה.
המסעדה ידועה בשל הפסטה הביתית שלה, והיא מציעה גם מגוון של פיצות, מאכלי ים ומנות בשריות, קינוחים מצוינים ובר אלכוהול.
כבר ציינתי שהמסעדה מצוינת וכדאי להזמין אליה מקום מראש?
המבשלה "סוף" – מבשלה מקומית שמציעה מגוון בירות בייצור עצמי, מקום נעים בעל עיצוב ייחודי המשלב אלמנטים תעשייתים לצד רהיטי עץ, הנותנים למקום אווירה נוחה וביתית, מקום שכיף לבוא אליו לשתות בירה עם החברים, או ליהנות מהמבורגר טעים – וגם לצמחוניים יש אופציות לא בשריות בתפריט.
המבשלה נמצאת באיזור התעשיה, ולכן שילבנו אותה עם הביקור בגן בוטני, שנמצא במרחק של 2 דקות נסיעה.
גם אל המבשלה הזמנו מקום לארוחת הצהריים אך גילינו שהמקום היה ריק בשעות אלו, כך שממש הרגשנו שזכינו.
מסעדת פורטונה – אל הפורטונה לא הספקנו להגיע, אך שמענו וקבלנו המלצות רבות, ואם הייתן שם ואתן ממליצות – תרשמו לנו בתגובות מה חשבתן עליה 😊.
ג'ולי רוג'ר – בוטיק יינות וטאפסים שלא מצאנו עליו הרבה אינפורמציה באינטרנט, אך קבלנו המלצה חמה מהמוכרת בגן הבוטני, שאומרת שזה מקום קטן של המקומיים, שהתיירים לא יודעים עליו ולכן הוא אינטימי ונעים. גם לשם לא הספקנו להגיע (יותר נכון – גילינו על המקום ביומנו האחרון והיינו תשושים מעייפות לבדוק אותו בערב האחרון שלנו באילת), ולכן נבדוק בביקורנו הבא.

קניות באילת

זהו לא סוד שהמחירים באילת זולים יותר מאשר בשאר המדינה בגלל שבאילת אין מס, וכמעט כל מי ששמע על הנסיעה ביקש מאתנו שנביא לו אייפון. אך אני ממליצה לכן לא ליפול אל מלכודת הדבש הזו ולקנות מכל הבא ליד, אלא לבוא לאילת ממוקדות:
1. תעשו לכן רשימה של דברים שאתן צריכות – למשל אנחנו קנינו להוריו של עפרי סט חדש של סירים ומחבתות, ואני הצטיידתי במלאי חדש של תכשירים קוסמטיים ואיפור, מוצרים שהם קבועים אצלי במגירה וצריכים להתחדש, ולכן התפנקתי בהם בעלות מוזלת.
2. תחשבו מה אתן רוצות כבר הרבה מאוד זמן, וחיכיתן עד לרגע שחסכתן מספיק כסף עבורו – אני קניתי מוצר אלקטרוני שחשקתי בו במשך שנתיים (!!) ובאילת זכיתי לרכוש אותו בהנחה משמעותית.
3. תשאירו כסף בצד בשביל "בזבוזים", כי בכל זאת באתן לחופשה, וקניות ספונטניות הן חלק מהכיף, רק תזכרו לשים לב שאתן לא חוזרות מאילת עם חור גדול בכיס, גדול יותר ממה שתכננתן.

נ.ב. הגענו לאילת שבוע אחרי הנחות הבלק פריידי, שבאילת זה אומר הנחות אפילו יותר גדולות. אבל, וזה אבל גדול ומשמעותי, בגלל שאילת היא עיר תיירותית מאוד וללא מס, יש לכן אופציה לקנות מוצרים בחנויות מסוימות באינטרנט, בהבטחה שיש לכן פרק זמן מסוים לבוא לאסוף את ההזמנה שלכן מהחנות בחופשתכן הקרובה. אבל, צריך לשים לב כמה ימים יש לכן החל מביצוע ההזמנה ועד ליום המקסימלי שאתן יכולות לבוא לאסוף את רכישתכן, במקרה שלי היו לי שבועיים, אבל הגעתי לאילת אחרי 5 ימים, ולכן זכיתי לקנות מוצר אלקטרוני שחשקתי בו זמן רב, ובהנחה משמעותית ביותר שלא הייתי מקבלת אפילו מהחנות הרשמית של המותג.

לסיום, אסכם ואומר שהחופשה באילת היתה בדיוק מה שהיינו צריכים, נופש, מנוחה, אוכל טוב, קצת אלכוהול לראש טוב 😉 והרבה זמן איכות יחד.

אשמח לשמוע על המלצות נוספות מכן לקראת חופשתנו הבאה, בתקווה שלא תקרה בעוד 9 שנים 😊